Tuesday, April 6, 2010

MukHadiMaH...

Assalamualaikum…
Alhamdulillah, akhirnya hajat untuk membuat blog tercapai juga dgn izinNya.. Kepada sahabat yang membantu, thanks a lot… Tanpa bantuan kamu, msti blog ni smkin menjadi huru hara dsbbkn ilmu dan kepakaran yang tak seberapa… InsyaAllah, pabila adanya kesempatan untuk menulis, akan adalah post2 terbaru yang akan dikongsikan bersama..

Sempena 7 April 2010 ini iaitu hari kelahiran “TeMaN TeRsAyaNg, TeMaN TeRisTiMeWa”, hanya sedikit ucapan ringkas untuk dirimu..

“Buat temanku, ‘Selamat Hari Lahir’ yang ke-20.. Tiada yang surprise dariku di sempena hari kelahiranmu… hanya titipan kata-kata biasa yang selalu didengar .. Pertamanya, pabila umurmu semakin bertambah, maka, semakin banyak pengalaman yg tlh dilalui, semakin mematangkan, semakin mendewasakan, dan semakin banyak benda yang tlh dipelajari, maka dgn itu, semakin besarlah tanggungjawab yang perlu di galas dan dilaksanakan.. Keduanya, jadilah anak yang soleh, anak yang sentiasa menyenangkan hati kedua ibu bapa.. Semoga redha mereka dan redha Allah s.w.t sentiasa mengiringi setiap langkah hidupmu mencari kejayaan, kebahagiaan, dan keredhaan hidup di dunia dn Akhirat. Mudah-mudahan Allah mendengar setiap rintihan hatimu serta memberi kekuatan iman kapadamu untuk menjadi insan yang tabah menghadapi hari2 yang mendatang.. Semoga setiap ujian dan kepayahan yang ditempuhi akan membawa kejayaan kepadamu...”

Ikhlas daripada teman, untuk teman….
(7 April 2010)…

*
(peringatan utk si penulis khususnya)



No comments: